كنكور
آموزش

 كلينيك روانشناسي

كلينيك روانشناسي مجموعه اي از روان درماني است كه انواع خدمات روان درماني، مشاوره و روانپزشكي را ارائه مي دهد. به عبارت ساده تر، كلينيك روانشناسي مكاني است كه افراد براي دريافت خدمات روانشناختي و خدمات مرتبط با ذهن به آنجا مراجعه مي كنند، كلينيك روانشناسي و مشاوره داراي تعداد نسبتاً زيادي مشاور و روانشناس متخصص است كه هر كدام در زمينه خاصي از روان درماني تخصص دارند، به طور كلي، كلينيك يا مركز روانشناسي مكاني است كه مي توانيد براي ارتقاي سلامت روان، بهبودي و حل مشكلات و درگيري هاي رواني خود به آن مراجعه كنيد.

ويژگي هاي مهم كلينيك روانشناسي

هر كلينيك روانشناسي بايد ويژگي هاي خاصي داشته باشد و به كمك اين ويژگي ها به عنوان يك مركز روانشناسي و مشاوره خوب معرفي شود.

از مهمترين ويژگي هايي كه يك كلينيك روانشناسي بايد داشته باشد مي توان به موارد زير اشاره كرد:

نام و آدرس مشخص شده

كلينيك روانشناسي ابتدا با نام و سپس با آدرس آن شناخته مي شود. بنابراين اطلاع دقيق از نام و نشاني مراكز روانشناسي بسيار مهم است. به ياد داشته باشيد كه دانستن نام و آدرس مي تواند به شما در انتخاب درست كمك كند.

مجوز

داشتن مجوز از ديگر ويژگي هاي مهم براي انتخاب كلينيك روانشناسي است. به ياد داشته باشيد كه هر مركز پزشكي يا غير پزشكي تا زماني كه داراي مجوز باشد معتبر است. بنابراين، هنگام انتخاب كلينيك روانشناسي، فراموش نكنيد كه اين را در نظر بگيريد.

درمانگران متخصص

تخصص حرف اول را در انجام هر كاري مي زند. حضور درمانگران متخصص در حوزه سلامت روان نيز يكي از مهم ترين معيارهاي انتخاب روانشناس حرفه اي است. بنابراين قبل از انتخاب كلينيك روانشناسي بهتر است رزومه و رزومه آموزشي درمانگران مركز را بررسي كنيد، به خاطر داشته باشيد كه بيشتر صلاحيت هاي كلينيك مشاوره به دليل تخصص، مهارت و رزومه به درمانگران مي رسد. بنابراين در انتخاب كلينيك روانشناسي به اين موارد توجه كنيد.

محيط آرام

قطعا ايده همه براي روانشناسي و مشاوره، محيطي آرام و راحت براي چند دقيقه آرامش است. بنابراين، بسيار مهم است كه محيط رواني كاملاً آرام باشد و مراجعه كنندگان از حضور در آنجا احساس خوبي داشته باشند.

درمان را دنبال كنيد

يكي ديگر از مهمترين ويژگي هاي انتخاب كلينيك اعصاب و روان در ، پيگيري درمان توسط كلينيك درماني است. بنابراين به خاطر داشته باشيد كه كلينيك ها و مراكزي كه درمان شما را زير نظر دارند و زمان مشاوره تلفني يا پيامكي را به شما يادآوري مي كنند، ايمن تر هستند.

اعتبار

ساختار اساسي كلينيك مشاوره و روانشناسي مبتني بر اعتبار است. بنابراين بايد به اين نكته توجه داشته باشيد كه كلينيك هاي معتبر گزينه هاي مناسب تري براي انتخاب و ارجاع هستند. شما مي توانيد بخشي از اين وام را از نام و برنامه روزانه مديريت كلينيك و درمانگران آن دريافت كنيد و نيمي ديگر را با درخواست از افرادي كه به آنجا مراجعه مي كنند دريافت كنيد.

چه كسي بايد به كلينيك روانشناسي برود؟

شايد شما اين سوال را مطرح كنيد كه نياز به رفتن به كلينيك روانشناختي دارد؟ اگر به كشورهاي توسعه يافته و مدرن نگاه كنيد، خواهيد ديد كه منابع بهداشت رواني به طور معمول براي مردم تبديل شده اند. در واقع، خدمات روان درماني همراه با خدمات پزشكي وجود دارد، و در بسياري از موارد مردم به دنبال كمك مشاور و روانشناس هستند، گرچه استفاده از خدمات روانپزشكي هنوز در ايران بسيار رايج نيست، پيشرفت خوبي در اين زمينه صورت گرفته است. بنابراين، بايد گفت كه همه مردم، هر كجا كه در جهان هستند و در هر وضعيت، آنها نياز به يك روانشناس حرفه اي يا مشاور حرفه اي دارند. مهم نيست كه آيا شما يك دانش آموز يا دانش آموز هستيد، مدير شركت موفق يا يك كارمند دفتر ساده، در هر صورت شما نياز به كمك از مشاور و روانشناس داريد. اين حمايت در زمينه هاي مختلف مانند توسعه معنوي و روانشناختي، مشاوره، ازدواج و طلاق، آموزش و پرورش و غيره انجام مي شود. بنابراين، به طور كلي، بايد گفت كه همه افراد از هر موقعيت و سن نياز به مشاوره و كمك رواني دارند. اما در بعضي موارد، نياز به رفتن به كلينيك روانشناختي بيشتر از هميشه احساس مي كند. اين شرايط را مي توان در موارد زير مشاهده كرد:

تصميم به ازدواج كردن

ازدواج يك وضعيت استرس زا و مهم است كه مردم بايد بسيار حساس باشند. بنابراين،  گزينه براي مشاوره در اين منطقه يك روانشناس و مشاور حرفه اي است. روانشناس يك فرد است كه مي تواند شما را در اين راستا به صورت حرفه اي هدايت كند، دور از استدلال و گرايش هاي ذهني.

ارتباط بهتر با همسر يا همسر با شما

ارتباط با افراد مختلف دشوار است.اين مشكل در ارتباط عاطفي و برخورد با همسر يا شريك زندگي شما دشوارتر خواهد بود. بنابراين در اين شرايط به يك روانشناس يا مشاور متخصص نياز داريد كه شبانه به دور از دادگاه هاي شخصي و با نگاهي كاملا تخصصي شما را راهنمايي و راهنمايي كند.

مشكلات رواني

امروزه به دليل شرايط سخت و سخت، مشكلات روحي و رواني گسترش زيادي يافته است. اين مشكلات طيف وسيعي را در بر مي گيرد. مانند استرس، اضطراب، وسواس يا بيماري رواني و غيره. در اين مورد نيز بايد براي كنترل و درمان علائم و نشانه هاي آزاردهنده با روانپزشك، مشاور يا روانشناس متخصص مشورت كنيد و درمان خود را به صورت اصولي آغاز كنيد.

تصميمات مهم در زندگي

هنگام تصميم گيري در موقعيت هاي مختلف زندگي، بايد با يك فرد بي طرف و حرفه اي مشورت كنيد. بنابراين هنگام تصميم گيري هاي مهم مانند تصميم به بچه دار شدن، مهاجرت و ... نياز به مراجعه به روانشناس و مشاور حرفه اي بيشتر احساس مي شود.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ ] [ ۰۵:۳۷:۱۵ ] [ نادر غلامي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی